niedziela, 13 września 2015

Lato niemowlaka

W tym roku najmłodsi mieli czas prawdziwej próby. Mijające właśnie lato było prawdopodobnie najcieplejsze w ostatnich 30 latach. Najtrudniejsze do zniesienia okazały się u nas noce. 

Upalny świat dziecka

Moje maluchy nie wyobrażają sobie spania bez przykrycia. Przykrywają się a później płaczą, że nie mogą zasnąć bo za gorąco. Tak źle i tak niedobrze! Już myślałam, że do końca lata skazani jesteśmy na wieczorne szaleństwo i wędrówki ludów, kiedy w jednym sklepie dziecięcym odkryłam muślinowy bambusowy letni kocyk. Jest delikatny jak mgiełka i - co mnie zaskoczyło - po przykryciu daje miłe uczucie chłodu. Mam 2 duże 120x120 cm i nawet sama mogę się nim przykryć ;)

Bambusowe kocyki dziecięce - korzyści

Żałuję, że nie miałam takiego kocyka (a raczej pieluszki) kiedy moje dzieci były niemowlakami. Można nim pięknie owinąć dziecko w kokon a biorąc pod uwagę termoregulacyjne właściwości bambusa, to idealny materiał na otulacz. Dodatkowo włókno bambusowe nie odparza, ma właściwości antybakteryjne, antygrzybiczne i antyodorowe tzn. pleśń, bakterie, kurz czy inne alergeny nie działają na tkaninę niezależnie od tego czy tkanina jest mokra czy sucha. Z tego też względu wykorzystuje się włókno bambusowe do produkcji pieluszek wielorazowych a dodatkowo bambus znakomicie chłonie wilgoć - o 60% skuteczniej niż bawełna.

Nad morzem kocyki służyły nam za ręczniki, świetnie wchłaniały wodę w torbie zajmowały bardzo mało miejsca a później szybko schły.
Dla nas taka letnia mgiełka to odkrycie tego lata wśród akcesoriów dla dzieci i absolutny must have na ciepłe dni w przyszłości :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz