W poszukiwaniu dobrego sklepu dziecięcego
Konkurencja na rynku jest naprawdę intensywna. Mamy kilkanaście tysięcy mniejszych i większych sklepów z asortymentem dziecięcym. Dynamika jest szczególnie duża wśród sklepów interentowych, których przybywa praktycznie codziennie. Nic, tylko szukać inspiracji! Ale chyba każdy z nas zna to uczucie, gdy przeglądając kolejny podobny do siebie sklep - niezależnie od rodzaju asortymentu - w pewnym momencie zaczyna się wydawać, że już to znamy, że już to widzieliśmy, że... w gruncie rzeczy wszędzie jest praktycznie to samo!
Przeczucia nie mylą. Jak potwierdzają analitycy rynków, większość sklepów dla dzieci - ale i dotyczy to innych branż - zestawiają raczej wypróbowany i mało wyrazisty asortyment, a więc taki, który stosunkowo łatwo zbyć. W efekcie giną w tłumie podobnych do siebie sklepów - ze szkodą dla siebie i dla klientów.
Szukajmy sklepów niszowych
Przyszłość mają sklepy niszowe, wyspecjalizowane, odważniejsze w swojej strategii, jak np. BabyJazz (http://www.babyjazz.pl), nastawiony na wysokogatunkowe artykuły dla niemowląt, czy też Amedu (http://www.amedu.pl), proponujący rodzicom wielorazowe pieluchy. Co ciekawe, asortyment nie jest tam zbyt duży, ale skoncentrowany wokół ciekawej idei. Dlatego klienci nie błądzą tam pomiędzy podstronami tracąc czas i nerwy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz